Handelsbetingelser

Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Skærbæk Møbler & Tæpper
Timmermanns Vej 1
6780 Skærbæk
CVR-nr.: 26286662
Tlf. 74 25 25 30
skmt@skmt.dk
    Disse regler for salg og levering gælder, når du køber varer på www.skmt.dk og ønsker dem leveret i Danmark.
    Betaling

    På webshoppen kan du foretage betaling med:

    • Visa/Dankort
    • Mastercard
    • Visa Electron
    • Mobilepay
    • Applepay

    Vi pålægger ingen gebyrer for kortbetaling (Vær dog opmærksom på, at der stadig kan forekomme gebyrer for kort udstedt uden for EU).

    Beløbet trækkes først fra dit kort, når varen er afsendt

    Reservation af beløb

    Ved betaling med et internationalt betalingskort reserveres beløbet øjeblikkeligt. Pengene forbliver reserveret på din kortkonto indtil:

    1. Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
    2. Pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.

    Yderligere oplysninger om reglerne for dit specifikke kort findes hos udbyderen.

    Prispolitik

    Alle priser er angivet i DKK inklusiv moms. Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris. 

    Man vil kunne opleve, at der er forskel i priserne på hjemmehos.dk og de priser, der er i de fysiske butikker.

    Fragt

    Ved køb over kr. 1.499 sender vi din vare fragtfrit – dog undtaget ikke-brofaste øer. Levering sker altid til nærmeste kantsten, medmindre andet er valgt.

    Indbæring kan tilkøbes for kr. 399,00. Bor du i vores nærområde er indbæring gratis.

    Vi kan også montere dine møbler alt efter hvor I landet du bor. Kontakt butikken for mere information.

    Ved køb under kr. 1.499,00 er fragtprisen 69,00 kr. 

    Du har naturligvis også mulighed for selv at hente din vare i vores butik i Skærbæk uden beregning.

    Hvert produkt har en angivet forventet leveringstid. Efter du har foretaget din bestilling, vil vi tage kontakt til dig for at aftale den præcise leveringsdato.

    Fortrydelsesret 

    Når du foretager et onlinekøb på skmt.dk, har du som forbruger mulighed for at benytte dig af en 14 dages fortrydelsesret.

    Fortrydelsesperioden udløber 14 dage efter den dato, hvor du har modtaget din vare. Hvis din ordre inkluderer flere forskellige varer, er sammensat af flere partier eller dele, men leveres enkeltvist, begynder fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

    Inden for fristen har du 14 dage fra modtagelsen til at underrette os om din beslutning om at fortryde dit køb. Du kan gøre dette ved at sende en e-mail til skmt@skmt.dk eller ved at anvende den standardfortrydelsesformular, der er tilgængelig nederst i vores handelsbetingelser.

    Det er vigtigt at bemærke, at du ikke kan annullere dit køb ved blot at nægte at modtage varen uden samtidig at informere os herom.

    Bemærk, at ved køb i vores fysiske butik gælder andre betingelser.

    Fortrydelse af en del af købet

    Hvis du har købt flere varer fra os i en enkelt ordre, har du mulighed for at returnere én eller flere af disse varer.

    Vær opmærksom på, at hvis du fortryder en del af dit køb, vil du ikke blive refunderet for fragtomkostningerne.

    Returnering

    Efter du har underrettet os om din beslutning om at fortryde dit køb, har du 14 dage til at returnere varen til os. Du skal aftale nærmere om returnering med en af vores medarbejdere.

    Det er dit ansvar at dække omkostningerne ved returnering af varen, og du vil være ansvarlig for eventuelle skader, der måtte opstå under transporten.

    Nogle varer, som f.eks. sofaer, stole, borde, opbevaringsmøbler og senge, kan ikke returneres med almindelig post. Omkostningerne ved returnering af sådanne varer afhænger af produkttypen, men forventes ikke at overstige 999 kr.

    Varens stand, når du sender den retur

    Når du returnerer en vare, er det vigtigt at bemærke, at du potentielt kan miste en del eller hele købsbeløbet, hvis varens værdi er blevet mindre på grund af:

    • Brug af varen.
    • Skader, der er opstået under dit ansvar.
    • Håndtering af varen på en måde, der ikke var nødvendig for at afgøre dens art, egenskaber og funktion.
      Du bærer kun ansvaret for en eventuel værdiforringelse, der opstår som følge af unødvendig håndtering af varen.

      Hvis emballagen mangler eller er beskadiget, kan dette resultere i værditab, som du vil være ansvarlig for. Vi anbefaler derfor at returnere varen i sin ubeskadigede, originale emballage. Refunderingsbeløbet vil variere i henhold til varens handelsværdi, og i visse tilfælde kan det begrænse din refundering til kun at dække fragtomkostningerne.

      Derudover er det vigtigt, at du sørger for en forsvarlig indpakning af varen, og du er selv ansvarlig for pakken og varerne indtil vores modtagelse. Det er derfor essentielt at bevare postkvitteringen samt eventuelle track and trace-numre som dokumentation.

      Tilbagebetaling af købsbeløbet

      Hvis du beslutter dig for at annullere dit køb, vil du få en refundering. I tilfælde af, at varen har mistet sin værdi, vil vi fratrække det beløb, som du er ansvarlig for.

      Alle modtagne betalinger, herunder leveringsomkostninger (med undtagelse af ekstra omkostninger som f.eks. indbæring), vil blive refunderet senest 14 dage efter modtagelsen af din meddelelse om, at du ønsker at fortryde aftalen.

      Pengene vil blive tilbageført med det samme betalingsmiddel, som du brugte til købet, medmindre der er truffet andre aftaler.

      Betalingen kan tilbageholdes indtil vi har modtaget varen, medmindre du kan fremlægge dokumentation for returnering.

      Varen sendes til:

      Når du har meddelt, at du ønsker at returnere varen, vil en medarbejder give dig oplysninger om, hvor du skal sende den retur.

      Vi accepterer kun returnering af varer, der bliver sendt direkte til den angivne adresse.

      Du har også mulighed for at annullere dit køb ved at informere os og personligt aflevere varen efter forudgående aftale.

      Reklamationsret

      Når du foretager et køb som forbruger hos os, er købelovens bestemmelser om varekøb gældende. Dette indebærer, at du har en reklamationsret, der strækker sig over 24 måneder. Du skal reklamere inden for en "rimelig tid" efter at have opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter fejlen blev opdaget, anses reklamationen altid for at være rettidig.

      Ved reklamation af varen, beder vi dig venligst om at sende følgende oplysninger til skmt@skmt.dk:

      • Ordrenummer
      • Købsdato
      • Produktnavn(e)
      • En detaljeret beskrivelse af reklamationen og/eller skaden
      • Dine personlige kontaktoplysninger
      • 2-3 billeder af skaden

        Ved en berettiget reklamation kan du forvente passende handlinger som reparation, ombytning, refusion eller prisafslag, afhængigt af situationen.

        Hvis din reklamation er berettiget, og du skal sende varen tilbage, vil vi refundere de rimelige omkostninger, du har haft i forbindelse med fragten. Du skal sørge for at pakke varen forsvarligt, og det er vigtigt, at du gemmer kvitteringen for afsendelsen, så vi kan refundere dine fragtomkostninger.

        Hvis din reklamation ikke er berettiget, vil du modtage besked om dette.

        Når du har givet besked om din reklamation, vil en af vores medarbejdere sende dig oplysninger om, hvor du skal returnere varen.

        Vi accepterer kun returnering af varer, der sendes til den specificerede adresse.

        Ombytningsret på Dunlopillo og OPUS senge

        Med vores ombytningspolitik for madrasser kan du trygt prøve din seng derhjemme og få udskiftet madrassen eller kernen til en anden fasthed, hvis den viser sig at være for hård eller for blød.

        Vi tilbyder en ombytningsperiode på op til 125 dage for madrasser og madraskerner i Dunlopillo, Opus HOME og Opus ELITE serierne. Du kan benytte ombytningsretten én gang pr. køb.

        Madraskerner kan ombyttes til en tilsvarende madras med en anden fasthed.

        Bemærk, at ombytningsretten kun gælder ved køb af en ny, fabriksfremstillet seng og ikke ved køb af udstillingsmodeller, medmindre dette er specifikt aftalt med butikken.

        Omkostningerne for håndtering og fragt i forbindelse med ombytning af kernen udgør 999 kr.

        Persondatapolitik 

        Når du handler hos os, har vi brug for følgende oplysninger:

        • Dit navn
        • Din adresse
        • Dit telefonnummer
        • Din e-mailadresse

        Vi indsamler og deler kun de personoplysninger, der er nødvendige for at kunne levere din bestilling til dig.

        Personoplysningerne registreres af Skærbæk Møbler & Tæpper Fmba og opbevares i fem år, hvorefter de slettes. Vi samarbejder også med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data på vores vegne. Disse virksomheder må kun bruge oplysningerne til de formål, vi har angivet, og de er forpligtet til at beskytte dine data.

        Vi samarbejder udelukkende med databehandlere i EU eller i lande, der kan tilbyde tilstrækkelig beskyttelse af dine oplysninger.

        Skærbæk Møbler & Tæpper Fmba er den dataansvarlige for www.skmt.dk.

        Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I visse tilfælde er vi forpligtet til at slette dine persondata, hvis du anmoder om det. Dette kan være tilfældet, hvis dine data ikke længere er nødvendige til det formål, de blev indsamlet til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata behandles i strid med lovgivningen.

        Du kan sende en e-mail til os på: skmt@skmt.dk.

        Klageadgang

        Hvis du som kunde ønsker at indgive en reklamation vedrørende dit køb, bedes du kontakte os på skmt@skmt.dk.

        Hvis vi ikke finder en løsning, kan du klage her:

        Center for Klageløsning

        Nævnenes Hus
        Toldboden 2
        8800 Viborg

        www.naevneneshus.dk

        Du kan indgive en klage, hvis prisen på den vare eller service, du vil klage over, var mellem 720 kr. og 100.000 kr. Klager over tøj og sko skal have en minimumspris på 720 kr. Der pålægges et gebyr for behandlingen af klagen.

        Hvis du handler i en webshop, der er e-mærket, kan du få din sag behandlet gratis, uanset købets beløb. Du kan finde mere information her.

        Hvis du bor i et andet EU-land end Danmark, har du mulighed for at klage via EU-Kommissionens klageportal her: http://ec.europa.eu/odr

        Handelsbetingelserne blev senest opdateret den 1. september 2023.

        Standardfortrydelsesformular

        (Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

        Sendes til:

        Skærbæk Møbler & Tæpper A.m.b.a.​
        Timmermanns Vej 1
        6780 Skærbæk
        skmt@skmt.dk

         

        Jeg vil gerne informere om, at jeg ønsker at benytte mig af min ret til at fortryde købet af følgende varer/tjenesteydelser:


        Ordrenummer: ___________________________

        Varenavn: ______________________________

        Bestilt den: _______________________________    

        Modtaget den: _______________________________

        Forbrugerens navn: ________________________________________________________________

        Forbrugerens adresse:  ____________________________________________________________

        Forbrugerens underskrift: _________________________________________   

        (Dette gælder kun, hvis indholdet af formularen bliver meddelt på skriftlig papir.)